Maximaschool 10 jaar!

Maximaschool 10 jaar!

donderdag 11 februari 2016

Nieuws!

Aan alle ouders en verzorgers,
 
Na 12 prachtige jaren op de Máximaschool heb ik besloten afscheid te nemen. Per 1 augustus 2016 ga ik verder als directeur van het Klaverblad HB, de school voor hoogbegaafde kinderen in Techum.
 
Vorig schooljaar heeft een aantal mensen binnen PCBO hard gewerkt om een school voor hoogbegaafde kinderen op te zetten: Klaverblad HB. Deze school, die gehuisvest is in het gebouw van het Klaverblad in Techum, is op de eerste dag van dit schooljaar officieel van start gegaan. Omdat de school nog te klein was om op eigen benen te staan, ben ik coördinator van de school geworden totdat we zover zouden zijn om de dagelijkse leiding over te dragen. 
 
Waar ik er in september nog volledig van overtuigd was dat ik het Klaverblad HB tijdelijk zou doen, begon het tóch gaandeweg te kriebelen. Wat is het weer leuk om een school op te bouwen vanaf het allereerste begin: met de voeten in de klei, pionieren en uiteindelijk een school neerzetten die meetelt!
 
Zo heb ik dit ook bij de Máximaschool ervaren en ik merk nu dat de Máximaschool uitgegroeid is. Misschien nog niet letterlijk, maar wel figuurlijk. De school staat, het beleid is vormgegeven, het team is professioneel en bovenal: de kinderen doen het goed. Voor mij is het klaar; het is tijd voor wat anders.
 
Ik ga dit schooljaar afmaken en ik zorg er natuurlijk voor dat ik alles zo goed mogelijk achterlaat voor de nieuwe directeur. Hans Greidanus (bovenschools directeur-bestuurdervan PCBO Leeuwarden) zal samen met het team en de MR van de Máximaschool het sollicitatietraject opstarten.
 
We zullen u op de hoogte houden van het verdere traject.
 
Met vriendelijke groet,

Dietha Krol
Directeur
 
Werkdagen: maandag t/m donderdag  
Bent u al lid van ons Blog? Klik hier om u aan te melden!