Maximaschool 10 jaar!

Maximaschool 10 jaar!

dinsdag 2 december 2014

Weer een brief van Sinterklaas...!


                                                                                                          November 2014

 

 

Dag lieve kinderen van de Maximaschool,

 

 

Wat gaan de dagen toch snel in Nederland.

We zijn aangekomen bij de week waarin ik mijn verjaardag ga vieren.

Ik heb daar heel veel zin in.

Om mij heen gebeurt van alles.

In het pietenhuis zijn Pieten druk met verlanglijstjes. Of Pieten zijn druk met het rond brengen van cadeautjes en met het vullen van schoenen.

En er zijn hulp Pieten die overdag naar hun werk gaan en ’s avonds mee helpen met de andere Pieten.

Mijn twee Pieten die altijd mee gaan naar de Maximaschool heb ik nog niet gezien in het pietenhuis.

Van Anouk, Isa en Aimee en nog meer kinderen heb ik een mailtje gehad.

Ze zijn bij jullie op school geweest. Isa en Aimee vonden spullen in de papiercontainer. Anouk mailde mij dat ze zich zorgen maakt samen met haar broertje en zusje. Dit begrijp ik heel goed.

Ik heb ook nog steeds zorgen. Gelukkig heb ik begrepen dat de Pieten wel bij het pyjamazingen zijn geweest. Alleen hadden ze kerstslingers om en wilden nog steeds graag kerst vieren. Ik las iets over een gedicht van de Piet.

 

Heerlijke kerstkransje dit jaar, geen pepernoot.

We komen met de arrenslede, niet met de stoomboot.

We willen dit jaar nieuwe liedjes leren

En op ons hoofd een kerstmuts in plaats van veren.

 

Lieve kinderen dit kan toch niet! Gelukkig hebben jullie het tegen ze gezegd, dat kerstfeest een heel ander feest is dan mijn verjaardag. De meisjespiet begon het te begrijpen, maar de jongenspiet dacht nog steeds aan kerstballen in zijn hoofd.

 

Mevrouw Bloemhof heeft mij een mail gestuurd waarin ze schreef dat ze onze Pieten heeft gezien in een winkel. Ze had van haar kleindochter gehoord dat wij deze Pieten zochten en daarom heeft ze snel een foto van ze gemaakt. Ze vroeg zich af wat deze Pieten tussen de kerstspullen deden?

 

Ik blijf hopen dat het nog goed komt, al moet ik zeggen dat ik grote twijfel heb of ze dit jaar wel mee komen naar jullie school. Dan moeten we ze voor die tijd toch echt eerst nog spreken.

Willen jullie mij wel mailen als er dingen in de school of ergens anders gebeuren zodat we met elkaar oplossingen kunnen bedenken?

 
De vriendelijke groeten van

Sinterklaas